Skip to content

In grădinița Heidi, am implementat anul acest programul Mind Lab. Programul Mind Lab le oferă copiilor oportunitatea de a descoperi şi dezvolta abilităţi esenţiale utilizând jocuri de gândire atractive şi îi ajută sistematic să-şi dezvolte capacitatea de gândire, inteligenţa emotională si abilitătile de socializare.

Astfel, cu ajutorul Mind Lab copiii îsi dezvoltă procesele cognitive, esenţiale pentru dezvoltarea personală în fiecare etapă a vieţii, deprind strategii de rezolvare a problemelor, modele de luare a deciziilor, planificare, procese de investigare, managementul informaţiilor şi datelor, gândirea logică şi matematică, abilităţi de comunicare şi multe altele. Experienţa jocului este un instrument stimulant extraordinar de dezvoltare a inteligenţei emoţionale, consolidează capacitatea de a administra şi controla emoţiile, de a recompensa, de a spori hotărârea, perseverenţa şi autodisciplina. Transferabilitatea asigură dezvoltarea capacităţii de a identifica legături între diferite domenii ale gândirii şi activităţii oamenilor, iar acest lucru le facilitează copiilor transferul cunoştinţelor şi aplicarea lor în alte domenii.

La Heidi, Programul Mind Lab a debutat cu jocul “X și O”. În prima lecție copiii au avut o activitate de grup în cadrul căreia au investigat tabla de joc și piesele în contextul unei povești. Apoi, copiii au avut posibilitatea să exerseze regulile jocului, jucându-l în grup, iar la final au prezentat și sumarizat descoperirile făcute. Această lecție le-a permis copiilor să se familiarizeze cu lumea jocurilor, să înțeleagă nevoia de a avea reguli și de a acționa în funcție de acestea și s-au familiarizat cu jocul “X și O”.

A doua lecție le-a facilitat copiilor cunoașterea pieselor jocului “X și O”, precum și moduri diferite prin care se poate juca acest joc. Lecția s-a încheiat cu asamblarea de către copii a unui puzzle care reprezintă semaforul, fiind o metodă care îi ajută să gândească și să se joace mai bine, pentru o familiarizare mai bună cu jocul și cu caracteristicile unui cub.

Exersarea calculării ca aptitudine a constituit subiectul celei de-a treia lecții. Copiii au început cu un exercițiu de mișcare pentru a le aminti de conceptele învățate în lecția precedentă, apoi a continuat cu un exercițiu de găsire a formelor X și O. Către finalul acestei lecții copiii au învățat regulile jocului “X și O” și l-au jucat în echipă pe o tablă de joc de dimensiuni mari, construită pe podea, apoi au exersat număratul difertelor părți ale tablei de joc. Scopul lecției a fost dezvoltarea abilității de a număra și de a evalua folosind metoda corespondenței și aprofundarea jocului “X și O”.

A patra lecție a dezvoltat abilitatea copiilor de a observa că ceilalți colegi au sentimente, dorințe, nevoi diferite de ale lor. Acest lucru s-a realizat prin exercițiu, apoi a avut loc o scurtă recapitulare a lecțiilor precedente, iar copiii au jucat “X și O” în sala de grupă. Lecția le-a permis copiilor stimularea recunoașterii intențiilor celor din jur, dezvoltarea unui puternic spirit de echipă în grup și dezvoltarea abilității de rezolvare a problemelor simple.

În a cincea lecție a avut loc familiarizarea cu cele cinci simțuri ale omului, reprezentând introducerea în noul joc “Urecherea”. Prima parte a debutat cu o poveste despre cele cinci simțuri, apoi copiii au continuat cu un exercițiu de mișcare, urmat de un joc ce combină sortarea obiectelor folosind văzul și simțul tactil. La intrebarea Cu ce simțim?, Thea a răspuns Cu inima 🙂 Spre sfârșitul lecției copiii au învățat regulile noului joc și l-au jucat în echipă, apoi au discutat despre joc și folosirea celor cinci simțuri, atât în joc cât și în alte împrejurări. În continuare vom aprofunda jocul “ Urecherea” și noi reguli ale acestuia.

La fiecare lecție copiii au fost încântați de jocurile de mișcare, de poveștile prezentate înaintea jocurilor, de tabla de joc construită pe podea, cât și de piesele de joc formate din cuburi cu imagini atractive pe fiecare latură. De asemenea copiii au fost încântați de jocurile de echipă și de faptul că au reușit și au fost câștigători. Copiii au învățat despre obiective și despre reguli, atât legate de joc cât și în viaţa de zi cu zi.

La baza Metodei Mind Lab stă faptul că cel mai eficient mod de învăţare este prin experienţă proprie și de aceea îi invităm pe micii exploratori în ale cunoașterii să ni se alăture sau să continue împreună cu noi această călătorie.

Mama lui Rareș ne povestește despre părerea lui și modul in care a reacționat după primele lecții de Mind Lab: …a ramas cu X si 0 pe care le-au facut cu mainile si cu picioarele, cu faptul ca diagonala pleaca dintr-un colt si se intinde pana la coltul opus, ca scopul jocului este cum sa umpli o coloana, linie sau diagonala inaintea partenerului tau de joc. Incantarea mare a venit si in momentul cand tati si cu mine i-am aratat cum se joaca X si 0 pe hartie, si a vrut si el sa incerce. Restul … doar luminitele din ochi si surasul de pe buze cand ne povestea inceputul aventurii lui pe taramul MindLab.

Tocmai ne-au sosit alte jocuri minunate de la București, deci abia așteptăm să invățăm lucruri noi 🙂

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back To Top