skip to Main Content

Alimentația la Heidi

Îi pregătim pe copiii noștri să trăiască bine, dar trebuie să îi pregătim și să trăiască mult. La Heidi considerăm că trebuie să îi învățăm pe copii să trăiască sănătos – cu sport și cu alimentație sănătoasă.
Având în vedere că mesele principale copiii le iau la grădiniță, încercăm să le asigurăm cât mai mult din necesarul zilnic de nutrienți, învățându-i totodată cu deprinderile sănătoase.

Principii care stau la baza alcătuirii meniului Heidi:

• Legume crude de câte ori se potrivesc cu felul de mâncare servit

• Cât mai multe ingrediente cu mulți nutrienți: quinoa, ovăz, hrișcă, broccoli, conopidă, morcovi, semințe, linte, năut

 • Preparate cât mai puțin procesate (fără creme de brânză, mezeluri etc.)

• Fără prăjeli: chifteluțele de pește se fac în cuptor, omleta sau legumele sunt călite în unt de cocos

• Deserturile sunt preparate în grădiniță și sunt servite după somnul de prânz pentru că e mai sănătos decât imediat după masa principală

• Ceaiul este ceai din plante, cu lămâie, foarte puțin îndulcit

• Preparatele cu lapte și ceaiul sunt îndulcite cu miere

• Pâinea este achizitionață de la un furnizor local și conține: făină neagră, sare, apă, multicereale şi drojdie

Mic dejun și gustare

Cereale cu lapte, iaurt cu fulgi de ovăz și fructe, omletă simplă sau cu legume, tartine cu pastă de linte/năut/ton/telemea/caș  și multe legume, budincă de hrișcă etc.

Prânz

Supe si ciorbe: supă cremă de legume/mazăre/dovlecei, ciorbă de fasole verde/salată, ciorbă de curcan/pui, supă de roșii cu mei/quinoa etc
Felul 2: pui cu fasole verde/mazăre/sfeclă, chifteluțe de pește cu legume, spanac cu ou, piept de pui la grătar cu brocoli și morcovi, salate la garnituri de cartofi sau orez etc.

Desert

Fructe, salată de fructe, iaurt cu fructe pregătit de copii, prăjituri cu fructe/morcovi, biscuiți din cereale etc, toate pregătite de noi.

Cum îi convingem pe copii că aceste obiceiuri sunt sănătoase?

• Implicându-i în activități de gătit. Acestea fac parte din curriculumul Heidi și pot consta în prepararea unor feluri de mâncare precum salata de fructe, iaurtul cu fructe, salata de legume, fursecuri, murături ș.a. De asemenea, copiii au participat la activităti în cadrul Târgului de produse tradiționale Slow Food sau la ateliere de gătit.

• Implicându-i pe copii în cultivarea legumelor. Fiecare grupă are propriile straturi în grădina de legume. Avem “culturi” de ridichi, spanac, salată, morcovi și multe altele.

• Cu povești despre alimente, despre vitamine și mușchi

Dorești idei despre cum poți să îți convingi copilul să mănânce sănătos? Găsești un articol scris de noi AICI.

Back To Top